Volkswagen strateji değiştirdi: Artık doğrudan satış yok!

Volkswagen, Avrupa’da Elektrikli Araçlar İçin Doğrudan Satış Modelini Askıya Aldı

Alman otomotiv devi Volkswagen, Avrupa pazarında elektrikli araçlar için doğrudan satış modelini (Tesla tarzı) askıya almayı planlıyor. Şirket, artan maliyetler ve düşük elektrikli araç satışları sebebiyle bu kararı aldı. 2020 yılında başlatılan modelin amacı olan müşterilere doğrudan satış yapma stratejisi şimdi yeniden gözden geçiriliyor.

Volkswagen Elektrikli Araçlar İçin Doğrudan Satış Modelini Değerlendiriyor

Volkswagen’in satış stratejisindeki bu değişikliklerin kesin sonuçları, 2025 yılının Mart ayında açıklanacak. Şirketin satışlardan sorumlu yönetim kurulu üyesi Marco Schubert, “Zorlu pazar koşulları sebebiyle, tamamen elektrikli araçlar için kullanılan mevcut doğrudan satış modelini yeniden değerlendirmek zorundayız.” açıklamasında bulundu. Doğrudan satışın uzun vadeli hedefler arasında olduğunu belirten Schubert, bu konuda çalışmaların devam edeceğini vurguladı.

Tesla’nın büyük başarısıyla bilinen doğrudan satış modeli, geleneksel bayilik sistemini atlayarak araçların kendi mağazaları ve çevrimiçi platformlar üzerinden satılmasını sağlıyor. Volkswagen, farklı kanallardan satış yapmanın karmaşıklığını göz önünde bulundurarak bu modeli yeniden değerlendirme kararı aldı.

Volkswagen, Çin’deki Fabrikasını Satışa Çıkarıyor!

Volkswagen, Çin’in Xinjiang bölgesindeki fabrikasını satışa çıkarma kararı aldı. Fabrikanın satışa çıkarılma nedenleri hakkında detaylar…

Volkswagen’in doğrudan satış modelini gözden geçirdiği pazarlar arasında Fransa, Almanya, Polonya, İspanya ve Birleşik Krallık yer alıyor. Ancak alt markası Cupra, elektrikli araç satışlarında doğrudan satış modeline sadık kalarak devam edecek. Ayrıca, İrlanda ve İsveç’teki tüm Volkswagen araçları, güç kaynağı fark etmeksizin doğrudan satış modeliyle sunulacak.

Volkswagen, aynı zamanda Almanya’daki Üç Fabrikasını Kapatma Kararı aldı. Şirketin 87 yıllık tarihinde ilk kez Almanya’daki bir tesisin kapatılmasının maliyetleri azaltma amacı taşıdığı düşünülüyor. Ancak bu kararın binlerce çalışana iş kaybına ve kalan çalışanların maaşlarında %10 oranında azalmaya sebep olacağı belirtiliyor.

Volkswagen’in elektrikli araç satışlarındaki durgunluk sebebiyle aldığı bu kararlar, 80 bin Euro’ya kadar çıkan fiyatlarla sunulan modellerin düşük satış performansıyla ilişkilendiriliyor.